Russische Ninja - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Russische Ninja - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Russische Ninja

Blijf op de hoogte en volg Jens

12 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

LET OP! De volgende tekst is puur voor mezelf geschreven als dagboek en is ongecensureerd en kan sporen van discriminatie/andere spottelijke tekst bevatten.

Dag 3 Mongolië

Vanochtend mijn tas ingepakt om naar Ulan-Bator te vertrekken. Bert bracht me weer terug naar de stad, maar voordat we in de stad aankwamen moesten we nog even een rondje om een offer-/geluksplek rijden, want dat zou me een goede reis geven.

In UB ben ik naar Gandan Khiid gelopen op aanwijzingen van Bert, want ik zou eigenlijk UB niet bezoeken en wist niet wat te doen en waar. In dit klooster staat een 26,5m hoge Buddha en het is het verblijf van Khamda Lama, het spirituele hoofd van Mongolië.

Vervolgens ben ik naar het parlementshuis gelopen, terwijl ik onderweg elke seconde omkeek om te kijken ik gevolgd werd, want deze locatie staat bekend om het vele zakkenrollen. Waarschijnlijk zijn ze in de winter niet zo actief met -21• Celsius, want er waren vrijwel geen toeristen. Het parlementshuis is gigantisch en mooi. In het midden staat een groot beeld van Chinggis Khaan, omdat Mongolen hem een enorme koning vinden, want hij heeft het Mongoolse rijk veel goeds gebracht en erg uitgebreid rond 1200 toen het zelfs tot Ukraine reikte.
Na wat foto's ben ik naar het National Museum of Mongolia gegaan waar ik de net vertelde info heb opgedaan:).

Onderweg terug naar de trein vroeg ik nog even de weg aan een jonge gast die me dit prima kon uitleggen, maar wel nog even waarschuwde dat ik op moest letten 's avonds en vooral met de taxi's. Elke auto in Mongolië is een taxi en je betaald €0,35 per kilometer, maar toeristen lichten ze vaak op zei hij. Ik ging dus lekker verder te voet maar bleef wel op mijn hoede.

In de trein was ik nu de enige in mijn compartiment, althans dat dacht ik, maar bij de eerst volgende stop kwamen er 3 meiden bij waarvan er geen een engels sprak. Best jammer, want de hele coupé zit vol studenten, maar kunnen geen engels en ik kan geen Russisch/Mongools.

Vandaag staat de grensovergang tussen Rusland en Mongolië op de planning dus dat wordt weer een avontuur:). Rond 7 uur 's ochtends kwamen we aan bij de Mongoolse grens aan, werden de bankjes en bagage een beetje gecontroleerd, paspoorten 2x doorgekeken en weer een invoerblaadje ingevuld. Ondertussen heb ik weer 4 nieuwe uniformen gezien, iets waar de Mongolen dol op zijn trouwens: uniformen en hiërarchie en bizarre auto's met uitlaten die boven de kofferbak uitsteken. De Russische overgang was leuker. Eerst schrok ik me dood toen er 3x een 'Russische' herder voorbij kwam (altijd weer die vooroordelen dat elke Nederlander aan de drugs zit), vervolgens werd mijn paspoort door een leipe kale Rus gescand met een NSA laptop bij zich. Na deze fase gepasseerd te zijn verwachte ik dat we klaar waren, maar nee hoor. Er kwam een mannelijke Russische ninja vrouw om de hoek die subtiel in ons 'hok' naar boven klom met haar huge leren laarzen om te kijken of we niks verstopte. We waren nog steeds niet klaar, want nu kwam het opperhoofd van de bagagecontrole met 3-sterren en een GoPro op haar borst om een koffertje te wegen. En als laatste kwam er nog een Rus met in totaal 15 tanden met nog een hondje langs.

Vervolgens stonden we 3 uur stil, dus ik de coupé uit zonder om te kijken, kom ik terug lijkt mijn trein weg te zijn, maar er stond nog 1 coupé en dat was die van mij.

Deze treinrit kwam ik langs een random meer waar ik heb genoten van het prachtige uitzicht! De kleurencombinatie: wit, rood en blauw van de Russische vlag tijdens zonsondergang was super. Tijdens zonsondergang kwam de rood gloed achter de bergen die weerkaatste op de rook uit in fabriek in een landschap van uitermate rust met boven het wit besneeuwde meer nog een kraakheldere blauwe hemel.

  • 12 Januari 2014 - 15:44

    Pap En Mam:

    hey Jens,
    weer een mooi verslag, hele goede reis verder en geniet ze nog! Weer een stukje verder naar huis.......xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 19548

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: