Het vriendelijke St. Petersburg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Het vriendelijke St. Petersburg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Het vriendelijke St. Petersburg

Blijf op de hoogte en volg Jens

23 Januari 2014 | Rusland, Moskou

Ik ben inmiddels weer voll'n bak ingetreden tot het Tilburgse leven, maar hier nog even mijn dagverslagen die ik al had getypt.

Dag 2 24 januari in St. Petersburg heb ik de basic toeristen attracties in de buurt van Nevsky Prospekt bezocht, waaronder 'The Church On The Spilled Blood' waar tsar Alexandre ll is vermoord. En verder nog wat paleizen en ander gespuis. Het mooiste aan St. Petersburg is de prachtige Europese (veelal Italiaans) architectuur die totaal anders is dan Moskou en dat in combinatie met de grachten creëert een Venetië in Rusland waar de mensen vriendelijker en rustiger leven dan in Moskou.

Dag 3 25 januari
Deze dag heb ik een 'freetour' gedaan die ik in Moskou had gemist. Dit is een aanrader omdat je meer over de stad te weten komt dan wanneer je alleen gebouwtjes spot en foto's voor Facebook maakt. Het sneeuwde deze dag best wel en het leek alsof we de noordpool expeditie aan het doen waren aldus onze gids.

Na de toer ben ik naar het Hermitage museum gegaan. Het op één na grootste kunst museum ter wereld en er was ook no way dat je alles kon bezichtigen. Ik ben geen enorme kunst liefhebber, maar het is altijd interessant om ontwikkelingen en verschillen in culturen te zien, dus ik ben eerst even naar het Nederlandsche gedeelte te gaan om vervolgens redelijk snel langs andere tijden/landen te gaan.

Toen het moment was aangebroken vertrok ik naar Petrovskaya station om daar Maria te ontmoeten. Ik had wat berichtjes naar willekeurige mensen gestuurd op couchsurfing.com en zij was de enige die op tijd reageerde.
Als local kon ze me nog wat van de stad laten zien en zo zijn we naar fort Petrograd gegaan en hebben een beetje rond gewandeld.

Maria wist dat er een internationaal verjaardag event was gepost op couchsurfing dus daar zijn we 's avonds heen gegaan. We kenden niemand, maar het was een erg leuk ervaring om naar een random appartement te gaan en daar soort van feestje te hebben om vervolgens op stap te gaan. Ik was deze ochtend om 7 uur 's ochtends thuis, dus het was geslaagd:D.

Na 2 uur slaap moest ik alweer opstaan om me richting het vliegveld te begeven.

Dikke kus!

  • 03 Februari 2014 - 14:02

    Ome Toon:

    een beetje laat gelezen. maar ja, ik ben trouwens ook ooit (1970) in de hermitagegeweest en ... verdwaald....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 19552

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: