Back in town - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Back in town

Blijf op de hoogte en volg Jens

03 Februari 2014 | Nederland, Tilburg

Ik ben inmiddels alweer een weekje terug in het natte maar desalniettemin mooi Nederland en was binnen 1 dag alweer terug in het oude leven. Misschien vandaar ook wel dit late berichtje.

Tijdens mijn reis heb niet gereageerd op mijn blog, omdat ik niet verwachtte dat iemand daar nog een tweede keer terug zou kijken. Via Facebook heb ik het een en ander wel laten weten, maar mocht ik je nog niet gesproken hebben dan wil ik bij deze iedereen bedanken voor de leuke berichtjes! Reizen is natuurlijk heel zwaar, maar alle emotionele hulp die jullie mij hebben geboden deden me goed;).
Ook de kaarten voor mijn verjaardag had ik niet zien aankomen en ook hiervoor veel dank!

De exchange periode in Hong Kong heeft me een veel wijzer man gemaakt. Vier maanden leven in een totaal ander cultuur en daarbij ook nog met vele andere culturen om je heen is een bijzondere ervaring, tel daarbij op dat je ook nog zeeën van tijd hebt en het ideale leven is zo ongeveer geschetst.

Maar wat ik vooral niet wil vergeten is de terug reis doormiddel van de Trans-Mongolië Express die ik alleen terug heb gepakt zoals jullie wel weten. Als je zo lang alleen reist kom je prachtige mensen tegen, je leert heel intensief van andere personen en je leert jezelf kennen. Ik kan in ieder geval zeggen dat dit de mooiste ervaring uit mijn leven is geweest inclusief mijn exchange.

Bij deze wil ik dan ook iedereen aanraden als alle middelen het toelaten om zo jong mogelijk deze trein te pakken, het liefst alleen om een fantastische tijd mee te maken en je leven te verrijken. De financiële realisatie is rond dus als je vragen hebt kom maar naar me toe en ik geef je wat tips.

Nogmaals bedankt iedereen!

  • 03 Februari 2014 - 18:52

    Mama:

    Jens, wat heb je toch een prachtige tijd gehad, maar toch ben ik blij dat je weer in de buurt bent! Xx

  • 03 Februari 2014 - 19:44

    Mayke:

    Hee Jens, heel mooi om te lezen! Thanks voor de goede raad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 6819
Totaal aantal bezoekers 19544

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: