Ga verder naar 'Start' - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Ga verder naar 'Start' - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Ga verder naar 'Start'

Blijf op de hoogte en volg Jens

25 Augustus 2013 | Nederland, Schiphol

Het is zondag 25 augustus, daar zit je dan alleen met een broodje mozzarella, tomaat en wat sla. De laatste dagen heb ik nog even lekker mee mogen maken op Vidar met de Cie en eventjes met Marieke en als afsluiting nog lekker gewerkt op zaterdag ochtend. Weinig tijd om echt bewust bezig te zijn met de reis die komen gaat.

Gedurende de autorit merk ik wel dat de stilte toeslaat bij mezelf en het dan eindelijk zover is: 'Hong Kong here I come!' Of is het toch meer, Nederland help ik vertrek? Eenmaal aangekomen op het vliegveld is de spanning volledig weg en zoeken we zo snel mogelijk de weg naar de incheckbalie. Eenmaal aangekomen vraagt de lieve dame achter de balie of ik ga studeren, ja dus, ok dan neem die 33,5 kg maar mee ipv 30.

Zo, tijd voor een koffie, aldus Annie, na wat geklets zie ik toevallig ook nog een dispuutsgenoot die naar het beruchte Kazachstan gaat enfin, we moeten verder.

Het moment breekt aan waar de meesten breken, het afscheid en jawel hoor ook bij de tedere Jens komt er een traantje vrij, ach dat hoort erbij. Na wat knuffels en kusjes op naar de douane, gelukkig is er een zelf bedieningssysteem waar je paspoort dient als bonuskaart zoals bij de AH en was ik dus zo door de douane.

Vervolgens was het eerste wat in me op kwam: Eten! Nu kan ik iig nog even het bekende eten en wat brood nuttigen.

En dan is het nog steeds zondag 25 augustus, daar zit je dan alleen met een broodje mozzarella, tomaat en wat sla.

Maar we vliegen met 3 man dus ik ga nu de rest zoeken! Mensen veel plezier in Nederland en doe geen gek dingen zodat ik gewoon met een gerust hart terug kan komen he!

  • 25 Augustus 2013 - 23:20

    Mieke Van Hoof:

    He Jens,
    Goede reis en maak er iets moois van.
    Dat gaat je zeker lukken.
    Gr mieke

  • 26 Augustus 2013 - 01:32

    Annie Van Kemenade:

    Hee Jens
    Wij gaan geen gekke dingen doen, als jij dat voorbeeld dan ook volgt! ;)
    Goede reis voor het laatste stukje en heel veel plezier! Xx

  • 26 Augustus 2013 - 08:13

    Nelleke:

    Ha die Jens, ja dat wordt voorlopig fried rice bij het ontbijt in plaats van een broodje mozzarella met tomaat. Heel veel succes met je studie en Hongkong is prachtig.

    We blijven op de hoogte.

    Groet van ons Maarten en Nelleke

  • 27 Augustus 2013 - 14:22

    Bas:

    Wel blijven oefenen met de stokjes want anders is het over 5 maanden een gewonnen wedstrijd voor mij. Goede reis en have fun. De bierdopjes niet weggooien. Haha

  • 27 Augustus 2013 - 22:10

    Karin Bekkers:

    Ha Jens,
    Stan en Bjorn vroegen zondag toen er een vliegtuig over ons huis kwam of dat jij daar in zat. Ze hebben nog naar je gezwaaid haha. Studeer ze we blijven je volgen. Gr. Eric Karin Stan en Bjorn.

  • 29 Augustus 2013 - 16:58

    Bas :

    He Knak!

    Maak er een mooie tijd van kerel!
    Ik vind het wel weer tijd voor een nieuw reisverslag.

    X je overbuurman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 19630

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: