Tai Long Wan Beach - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Tai Long Wan Beach - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Tai Long Wan Beach

Blijf op de hoogte en volg Jens

11 September 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De link voor de video van het weekend is: http://www.youtube.com/watch?v=8GpkOVxNT14&feature=youtu.be

Het is inmiddels alweer bijna 2,5 weken geleden dat ik vertrok vanuit het zonnige Nederland naar het tropische Hong Kong en het begint dus tijd te worden dat ik me gesetteld heb in mijn kamer en het echte leven kan beginnen.

Het vorige verslag ging vooral over de kennismaking met de studenten en uni, maar nu heeft het eerste weekendje weg alweer plaats gevonden en wat een fantastisch weekend was dat!

Vanaf het begin, week twee startte voor mij meteen goed, want bijna iedereen had college op maandag, maar ik had me lekker vrij gepland. Zaterdag waren we allemaal verhuisd naar ons eigen hostel voor de rest van het half jaar, maar na de verhuizing bleek dat er behoorlijk wat verschil zit in de hostels. Zo ga je bij mij bijna dood als je het avondeten opeet terwijl in een ander hostel het lijkt of je in een 5 sterren restaurant eet. Maar goed, er is ook 1 hostel dat een soort appartementen complex is met een paar kamers en een gezamenlijke ruimte. Dit is natuurlijk uitermate geschikt voor een I-House (hostel naam) party op maandag en dinsdag en eigenlijk alle dagen die nog volgen, maar dan met wat minder mensen. Op deze twee avonden vloeide het bier rijkelijk tijdens het bierpong, maar waren Marcus (Zweed) en ik niet opgewassen tegen de professionele Amerikanen. ( Die wel enorm laftte met nog geen 10 cl bier in hun glas, het gaat hun meer om de sport dan de drank denk ik dan maar.)

Enkele van deze dagen I-House zorgden er ook voor dat de campusbussen werden omgetoverd tot partybussen, zodat de Hongkongers keken alsof ze rijst zagen branden. Na het feestje in de bus moest dit doorgezet worden in de stad. Wat doe je dan als je geen vrouw bent? Dan ga je naar de 7-eleven en koop je 1 liter bier voor 1,70 euro om een beetje in de mood te komen zodat we in de bars/clubs geen 6-8 euro voor een cola/bier hoeven te betalen. PS. De vrouwen drinken op enkele avonden gratis.

En als je dan eenmaal in het pittoreske Hong Kong op stap gaat kom je er achter dat het niet heel veel groter is dan Sporring, want op 2 avonden kwam ik 3x iemand tegen die ik kende. Overigens waren dit ook de enige 2 personen (1tje 2x gezien op verschillende avonden) die ik tegen kon komen. Helaas hebben de dames deze avond geen fles drank gekregen, maar ik had toch eventjes gevraagd wat zo'n flesjes van ong 7 liter nu kost en dat bleek maar 1450 euro te zijn. Je kunt er ook een van 3 liter kopen met glitters erop en een mooie adelaar of iets dergelijks en die kost maar 425 euro.

Vrijdag 6 sept besloten we om een tempel te bezoeken en een mooi stukje natuur. Na het vertrek vanuit de metro werden dit 2 tempels en een mooi stukje natuur na een korte maar effectieve discussie. Eenmaal aangekomen bij het metro station bleek dat de reisgids toch niet zo'n goede beschrijving had en moesten we de locals weer vragen welke richting we heen moesten. Gelukkig kwamen we een aardig man tegen die met ons mee liep om even de weg te wijzen en al na een korte wandeling van minuutjes waren we er. Dus wij de berg op om naar de ten thousand Buddhas onastery te klimmen. Onderweg stonden er veel verschillende gouden Buddhas naast de trap die een mooi beeld verwerkelijkten. Echter zoals wel meer hier attracties hier in Hong Kong is deze tempel pas in 1957 gebouwd en waren alle Buddhas van plastic. Het zag er allemaal wel leuk uit, maar dat is dan wel een kleine tegenvaller.

Na het bezoek van de tempel wilden het grootste gedeelte om 17u al naar huis, maar ik wilde de planning even afmaken dus besloot om in mijn eentje weg te lopen van de groep waarna er nog 6 gasten volgende waaronder Go Go Gadget Tommy ( Heeft alles bij zich wat je nodig hebt, zoals GoPro camera, hoofdlamp, Barefoot, externe accu, slaapzak, geld en energie) en Emilio ( Emiel). De tweede tempel was niet heel bijzonder, maar wel een stukje cultuur wat je mee gemaakt moet hebben. Bijvoorbeeld de man waarnaar de tempel vernoemd is kon epidemieën bestrijden.

Het begon al bijna donker te worden en we wilden zonsondergang vanaf de berg zien, dus besloten snel een taxi te pakken die ons naar het hoogst mogelijk punt kon brengen, want de reisgids had wederom geen duidelijk beschrijving waar we moesten zijn. Eenmaal aangekomen adviseerde een local om niet de berg op te lopen want het zou te lang duren en te donker zijn om nog terug te komen. Helaas voor hem hadden we van te voren afgesproken dat we in de problemen wilden komen en gingen we dus toch. Dit resulteerde in een zeer mooi uitzicht een mooie foto's ( niet van mij, mijn DSLR is er nog niet). Toen we naar beneden gingen was het al pikke donker en werden alle telefoons en overige lampen gebruikt om naar beneden te klimmen. Weer een ervaring rijker!

Zaterdag vond het volgende avontuur alweer plaats, want we gingen met 30-40 man naar een afgelegen strand. Na ongeveer 4 uur reizen, waarvan 1 uur lopen kwamen we aan op het eerste strand. Onderweg hebben we natuurlijk wederom schitterende natuur gezien, langs gekke koeien gelopen, een spin met een doorsnede van 20 cm ontmoet en een 10 liter emmer vol gezweet. Maar dat zou het waard zijn dachten we. Toen we aankwamen was er niemand van onze groep op het eerste strand ( we waren van te voren gesplitst, de rest ging met de boot en wij 5e met de taxi en lopend. ) Dus dan maar op naar het volgende strand. Na wat bel pogingen kregen we ze eindelijk te pakken en konden doormiddel van Whatsapp en GoogleMaps elkaar laten zien waar we zaten. ( De wereld is voortaan te saai). Na nog een tocht van 45 min extra kwamen we dan eindelijk samen op het strand. Daar hebben we de tentjes op gezet tussen alle ander 10 mensen die op t strand waren. Na dat het bivak was op gezet moesten de vrouwen de tenten inrichten en bessen gaan zoeken zodat wij als mannen hout konden gaan sprokkelen.

Gelukkig was er een restaurantje dus waren de bessen niet van belang. Na het eten begon de party dan echt, het vuur ging aan, de drank vloeide, de marshmallows gingen aan de stok en de muziek ging ook aan. Wat een onwijs gaaf was dat!! Met bijna niemand anders op een strandje chillen.
De volgende ochtend zijn we op de terug weg langs een klif gegaan om te klifduiken. Die locatie was net de hemel, maar dan met teveel mensen( zie foto's).

Dit was het wel zo ongeveer. Ik upload zometeen nog een filmpje van het weekendje. Elk speciaal weekend maken we een filmpje om terug te denken aan deze ervaring.

Dikke Kus!

Ps. Maandag zijn we naar het Nederlands consulaat op 'The Peak' (duurste woonruimte in HK) geweest en hebben daar bier zitten hakken op jullie kosten. Bedankt daarvoor!

• 11 September 2013 - 09:22

Bregje:

Ziet er weer gaaf uit Jens!

Heb je inmiddels ook al een roommate?

• 11 September 2013 - 09:55

Jens Van Kemenade:

Nope, maar hij heeft nog tot zondag heb ik gehoord van wat locals.

• 11 September 2013 - 11:17

Marianne:

Hoi Jens, zo te zien gaat het allemaal wel goed daar en verveel je je niet! Maar uhhhh, ging je daar nu studeren of.........? (grapje) Geniet ervan en groetjes van ons alle vier vanuit een regenachtig en koud Best!

• 24 September 2013 - 21:21

Janneke:

Hey jens , klinkt allemaal super gaaf ! Veel plezier nog maar zal wel gekomen!! X

• 30 September 2013 - 22:24

Lisette:

Hoi jens, wat is het genieten met al die mooie vrouwen, o ik bedoel de drankjes.
    Wij lezen met plezier je verslagen.

Groetjes van de. Van giersbergjes