Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Jens

26 September 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn vorige verslag eindigde in het vliegtuig naar Vietnam, dus daar gaan we nu maar weer verder.

Donderdag 26 september vertrok ik alweer naar Ho Chi Minh city na maar liefst 1 dag in Hong Kong te zijn geweest. Het reis genootschap bestond dit keer uit Johan, Go Go gadget Tommy en ik. Maar we gaan nooit zonder local op zoek en daarom had GGG Tommy voor dit weekend onze 'little Sis' Angie geregeld van maar liefst 1,50 meter groot ( Als ze dat al haalt) en een prachtige leeftijd van 30 jaar oud. ( kwamen we achter na haar identiteit te hebben gestolen aangezien ze haar leeftijd niet wilde zeggen. Snap ik na posts als: "Hotties in the villa. Life is hard. LOL." op facebook.

Eenmaal aangkomen in Vietnam is het eerste wat je ziet de miljarden brommers om je heen. Ze komen overal vandaan, stoppen niet en rijden dus altijd door. Na deze GoPro taxi tocht zijn we dan veilig aangekomen in ons hotel met rivier zicht ( Angie werkt voor Booking.com dus 50% discount!) waar we de komende 2 nachten zullen slapen. Vorige week zaten we nog in China kippenpoot te eten, maar daar komt gelukkig verandering in in Vietnam. Ons eerste avondmaal was heerlijk, de Vietnamese keuken is beduidend beter dan de Chinese, althans minder 'spicy'.

De volgende ochtend zijn we naar een bazaar geweest waar ik een chinees schaakspel heb gekocht voor 325000 (11 euro) dong ipv van 1,5 miljoen dong. De markt was een grote hemel, want je kon over goed afdingen. Op de markt verkochten ze ook sterke alcohol met schorpioen, slang of ander gespuis erin wat oude mensen gebruiken als medicijn. Als ik dronken ben voel ik ook niks meer.

Na de markt zijn we nog even naar het oorlogsmuseum geweest. Voor sommige Amerikanen daar ging er een wereld voor ze open, want ze hadden volgens mij überhaupt nog nooit gehoord van deze oorlog en wat het nut van Agent Orange was ging sommigen al helemaal boven de pet. Enfin het was weer een goede opheldering van de geschiedenis lessen. Na een intensief bezoek aan het museum was het weer eens tijd voor een massage. Dit keer werd er nog meer acrobatiek op me uitgeoefend dan de vorige en ik kan je vertellen dat er vrij weinig danwel geen vrouwen kunsten op mij hebben vertoond die ook maar in de buurt komen van de masseuse.

Vervolgens waren we weer fris om op stap te gaan met Angie's vrienden. Waar het feestje nog rustig begon in een barretje eindigde dit heus spektakel in een club vol met hoeren ( 70%) en wederom gratis wodka redbull van enkele dames. BTW zelfs bij de hoeren kun je afdingen, zo begon de prijs op een luttele 6 euro en werd het uiteindelijk een drankje. Misschien had ik er nog wel geld bij kunnen krijgen.

Vervolgens zijn we naar Phan Thiet naar onze prachtige villa met zwembad en 2 badkamers vertrokken. Na onze eerste duik in de zee gingen we even een strandwandeling maken en door de oplettende kijker kon Tommy nog net op tijd stoppen voordat hij in een kwal met een doorsnede van 80 cm stapte. Vorige week hebben we onze bergbeklim skills getraind, dus die moesten we daarna even testen door op een rots te klimmen en wederom een 'naked statue of liberty' foto te maken.

De volgende dag zijn we per scooter naar Ta Cu mountain gereden. Scooter rijden in Vietnam is wel iets anders dan hier in NL, zo gebruik je in Vietnam je claxon elke minuut minstens 1 keer en hebben de snelwegen meer gaten dan de gemiddelde gaten kaas in Nederland. Maar daarentegen is het uitzicht soms ook wel vele malen beter, vooral met de gigantische hoeveelheid dragonfruit in de omgeving. Uiteindelijk zijn we levend aangekomen en zijn we de trail naar een 49 meter lange slapende Buddha begonnen.
Ik heb nog nooit zo'n lelijke wandeltocht gezien! Overal waar je keek lag afval en verder was er vrij weinig te zien, maar de tempel op het einde van de toch maakte het wel weer goed.

Op de terug weg hadden we nog in grappig Vietnamees restaurantje gegeten met stoeltjes waar een Nederlandse lilliputter nog maar net in past en waar de wc een boom op het strand was.

Ik houd het hier weer even voor gezien en schrijf binnenkort een blog van de laatste weken, maar die bestonden vooral uit studie dus slapen is nu belangrijker. Welterusten!

• 21 Oktober 2013 - 18:02

Annie Van Kemenade:

Hey Jens!
    Mooi verhaal weer!
    Xxx pap en mam

• 22 Oktober 2013 - 10:18

Ome Toon:

kijk maar uit op die brommertjes!!!!!!!
    in brabant is er net een teruggekomen na een maand gevangenisstraf
    (werd zelf geraakt, raakte een voetganger dodelijk en had geen rijbewijs.....)
    beschouw het rijden maar als een echte wedstrijd om ergens heel aan te komen

• 23 Oktober 2013 - 10:13

Marlin Van De Wijdeven:

Hoi Jens,

PROFICIAT met je 21e verjaardag vandaag !!!!
    Wel heel bijzonder om je 21ste verjaardag te vieren aan de andere
    kant van de wereld, toch?
    Ga er van genieten !
    Nog veel gezelligheid de komende tijd maar dat komt wel goed
    als ik zo je verhalen lees.

Gr Marlin en ook van Hans, Teun en Rik

• 23 Oktober 2013 - 18:35

Lisette:

Hallo Jens, van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag. Wel speciaal 21 worden in een ander land. Een mooie tijd nog en proost! Groetjes jan, lisette, Mark, Jiska en niek

• 25 Oktober 2013 - 07:12

Gonnie & Kees:

Hoy Jens Gefeliciteerd met je 21 verjaardag. We zijn een paar dagen weg geweest daarom dat deze felicitatie zo laat is. De knuffel komt wel als je thuis bent.
    Groetjes Gonnie & Kees