Hong Kong kerst! Knalled Thailand! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Hong Kong kerst! Knalled Thailand! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Hong Kong kerst! Knalled Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Jens

05 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Ten eerste hoop ik dat iedereen weer een fijne kerst heeft gehad met alle familie en vrienden en heeft genote van de knusse rust samen. En natuurlijk hoop ik ook dat iedereen met de staatslotterij trekking en het vuurwerk op de achtergrond het nieuwe jaar knallend is begonnen. Bij deze allemaal een gelukkig nieuw jaar!

Op 19 december was het zover. Na vele natuurwonderen te hebben gezien, had ik er eentje toch gemist 4 maandjes. Na een heftig weerzien en wat westers eten bevonden Marieke en ik ons in de bus naar de campus. Onderweg heb ik zoveel mogelijk verteld over HK en wilde ik meteen al alles laten zien en konden we niet stoppen met praten. De eerste 4 daagjes waren we samen en maandag zouden 'ons pap en mam' aankomen in het Verre Oosten met een westers tintje. Tijdens deze 4 dagen zijn we naar een strand gehiked om daar vervolgens buiten te slapen. Het was buiten 5 graden dus dat was heel wat anders dan de eerste maand toen ik op het zelfde strand buiten sliep. 's Ochtends zijn we naar de Sharp Peak gehiked om de laatste naked statue of liberty te schieten. (niet van marieke hoor!) De berg op was prima en prachtig, maar naar beneden was ietsjes zwaarder helaas. Na 4-5 uurtjes waren we terug op het strand om even een chinees gerechtje naar binnen te werken en ons richting de campus te begeven.

Zondag had GGG Tommy 2 exchange vrienden, Marieke en mij getrakteerd op een heerlijke steak bij Morton's. Waarvoor dank, een heerlijk kerst kado om het semester af te sluiten met 3 pracht kerels en om Marieke te laten zien met wie ik op trok.

Maandag landden ons pap en mam in HK en kon moeders me eindelijk knuffelen. Zoals altijd werd er eerst een bak koffie gedronken, waarna we vertrokken naar het hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel viel onze mond open: het was prachtig! De entree was een grote oase van rust geleid door een groene flora groeiende tegen de muur, de kamer was ruim met uitzicht over de haven met als middelpunt het Philips logo dat momenteel vrij centraal staat in Huize van Kemenade, een zwembad met dat zelfde uitzicht en niet te vergeten een gym en voornamelijk de ergometer die centraal staat voor het komende jaar van Marieke en mij met het mooiste uitzicht over Hong Kong. Dit alles geeft voor mij tijdens het schrijven van dit blog ineens meer symbolische waarde dan ik eerder dacht.

Saampjes met zijn vieren hebben we kerst gevierd helaas zonder Harm en Bregje, maar het was mooi en lekker! Kerstavond in HK is bizar: iedereen loopt zonder doel over straat tussen de mooie decoratie alsof je op Times Square staat tijdens oud & nieuw 4 jaar geleden, maar er is geen knalled einde.

Verder hebben we samen wat sightseeing gedaan natuurlijk en heb ik mijn campus en wat plekken uit mijn dagelijkse leven geshowd.

Zaterdag heeeel vroeg in de ochtend 1:15 was de week samenzijn alweer over en vertrokken Marieke en ik naar Thailand. De eerste indrukken waren slecht door de enorm opdringerige taxi chauffeurs, maar een man viel gelukkig niet zo op en hij was de gelukkige winnaar die ons weg mocht brengen. Ik bepaal namelijk ZELF wat ik doe en hoeveel ik wil betalen. Het was een hele lieve rustige man. We kwamen 's nachts om ongeveer 4 uur bij het hotel aan en de bewaker belde de eigenaar wakker om ons al een kamer te geven, wat een service! De Thaise sferen waren meteen te zien in de kamer en we hebben deze meteen in dromenwereld opgenomen:).
In Phuket town zijn we 1,5 dag gebleven en hebben de sino-portugese architectuur bekeken en lekker rond getourd op de scooter.

De volgende bestemming was Koh Lanta, dit eiland stond in het teken van totale relaxatie en dat is zeker gelukt. Het eiland was niet super druk ondanks piek seizoen dus chillen kwam goed aan de orde. Het strand en het 'resort' was een oase van rust. Wanneer de schemering toesloeg en de zon in de verte was verdronken in de zee wendden we ons naar het strand om lekker te eten tussen de romantische candle lights en met de licht kolkende golven op de achtergrond. Ook hier hebben we rond gereden op de scooter met wat tussenstops om foto's te maken en te wandelen. We zijn naar een waterval gelopen om wat af te koelen, maar ondanks dat ik niet voor de partij van de dieren stem hebben we de olifanten tour overgeslagen, want het leven van die beesten zag er niet al te best uit en instagram foto's was niet onze topprioriteit.

De volgende bestemming was Khao Sok. We vetrokken in een taxi busje vanuit Koh Lanta naar Krabi om daar over te stappen. De rit van Krabi naar Khao Sok is een van de meest bizarre ritten OOIT van me. We begonnen met 9 personen en eindigde met 11 plus 6 grote kartonnen dozen terwijl we onderweg op de snelweg hebben gewacht op mensen uit een openbaar vervoersbus en 5 stops hebben gemaakt zonder ook maar enige betekenis. Verder dacht de chauffeur dat hij Tetris speelde door de reizigers en bagage constant te verplaatsen waaruit we de conclusie trokken dat deze man het meest slechte ruimtelijke inzicht mogelijk had.

De eerste halve dag in Khao Sok hebben we een beetje rond geneusd en gekeken wat er te doen was. Om vervolgens de volgende dag een tour door de jungle te doen met 2 fransen en de leukste reisgids die je je kan bedenken. Hij lachte de hele tijd, was grappig, kon niet zwemmen ( hebben we hem een beetje geleerd) en was erg geïnteresseerd in ons. In de jungle hebben we een tarantula, een slang, hagedissen in actie, prachtige vlinders en een soort krekels gezien. De eindbestemming van de tour was een mooie cliff waar je kon zwemmen. Onze gids zei dat het heel mooi was aan het einde, maar was er zelf nooit geweest omdat hij niet kon zwemmen. Met zijn vieren hebben we hem een beetje geholpen en is hij door het diepe voor het eerst naar de andere kant gekomen, toen hij het had gehaald was hij super blij. Echt een mooie vent.

De laatste dag stond in het teken van de terugreis. Door verschillende mensen werd ons geadviseerd om om 12 uur te vetrekken terwijl de vlucht van marieke om 0:50 was. Uiteindelijk waren we om 16u al met het openbaar vervoer op het vliegveld aangekomen:(. En moesten we 8 uur overbruggen voor het inchecken. De tijd vloog voorbij en voor we het door hadden vond er weer een afscheid plaats, want ik vervolgde mijn reis naar Beijing met mijn vlucht om 4:15.

Nu ben ik veilig in Beijing en gaat mijn volgende avontuur bijna beginnen: alleen via de Trans-Mongolië Express naar Nederland om jullie allemaal weer te zien. Het wordt een prachtige reis, maar mis de vrienden, de biertjes op D'n TSR en het pittoreske Tilburg toch wel. Over 20 dagen ben ik weer terug in NL maar ik zal tussendoor nog een update proberen te geven.



  • 05 Januari 2014 - 17:22

    Bregje:

    Mooi verhaal weer Jens! Volgens mij hebben jullie pap en mam het ook super gehad in Hong Kong. We zijn blij als je de 20ste weer thuis bent! Kunnen we nog even een maandje van je genieten voordat wij richting het Oosten vertrekken.

    Geniet van je lange terugreis!

  • 05 Januari 2014 - 17:33

    Florian:

    Jensie wat een heerlijk verhaal! Ik heb er van genoten;)

    Have fun en pas goed opjezelf!

    x Flo

  • 06 Januari 2014 - 06:30

    Nelleke En Maarten:

    Klinkt goed Jens. Geniet van de reis door Mongolie. We zullen de verhalen vast horen als we allemaal terug zijn in good old Best.

  • 06 Januari 2014 - 09:51

    Ons Pap En Ons Man:

    Hey Jens
    Mooi verhaal!Nu hebben we ook weer even een update van Thailand, super allemaal. Het was voor ons super in Hong Kong, met als hoogtepunt; inderdaad de knuffel met jouw!;)goede reis en tot 26 januari!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 19628

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: