Great ( Wall) Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Great ( Wall) Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Great ( Wall) Beijing!

Blijf op de hoogte en volg Jens

25 Oktober 2013 | China, Peking

Vrijdagochtend 25 oktober is het zover. De tentamens zijn voorbij weken is er geen bier gedronken, althans niet meer dan de minimale gebruikelijke hoeveelheid. Dus tijd voor een feestje, zoals vele van jullie weten was afgelopen woensdag een heugelijke dag in mijn leven, namelijk mijn verjaardag. Hoe kun je die beter beter vier in Hong Kong dan in de bieb? Niet dus, dus dat resulteerde in een volle dag studeren en een beetje genieten van alle felicitaties en kado'tjes natuurlijk. Waarvoor dank!

Donderdag was mijn laatste dag van de tentamen periode dus werd er een klein biertje gedronken 's avonds, maar morgen staat er een belangrijke happening op de planning namelijk de vlucht naar Beijing, dus redelijk vroeg naar bed.

Vrijdag was het dus zover en ging de wekker om 5 uur. Op naar Beijing! Maar eerst nog even gedag zeggen tegen ???; een gekke exchange student die niet slaapt en doucht, mar waar je altijd een praatje mee kan maken naar het stappen.

Om 11 uur zijn we eindelijk in Peking ( is dezelfde stad;) ) en om 13u waren we dan eindelijk in ons hostel bij de rest die gisteren al waren vertrokken. Het eerste wat we gingen bezoek was de verboden stad. Ja, het is verboden maar wij zijn echte leipo's en gingen er dus toch naar toe.

De 'stad' was gigantisch en was interessant om te zien en wat kleine feitjes te horen van onze gids.
Vervolgens zijn we naar een nightnarket gegaan waar ik hond ( sorry mensen ik wist niet dat t hond was), schorpioen en slang heb gegeten en een andere gast zelfs een spin. De hond was niet heel lekker, maar de schorpioen is wel een aanrader, al zul je die in Nederland niet snel vinden. De slang was net een octopus maar dan iets anders;).

De volgende dag ging het dan echt gebeuren: we gingen naar de Chinese muur! Dit was echt heel vet! Helaas hebben we niet de hele muur af kunnen lopen, maar gelukkig wel weer een nieuwe 'naked statue of liberty' foto erbij. Niet alleen wij hebben de foto, maar ook 10 andere chinezen gok ik. Ach ja, hebben ze ook een keer gezien hoe de westerlingen geschapen zijn.

Na de Chinese muur aten we in het beste Peking Eend van Beijing en hoe kan het ook anders, als studenten moesten we natuurlijk weer een private room hebben. Het eten was zeeeer goed gelukkig, want er zat natuurlijk wel een prijs kaartje aan ( wat relatief nog steeds weinig was. ).

Waar deze dag al goed begon op de Chinese muur en werd overtroffen in het restaurant, werd de overtreffende trap ingezet tijdens het stappen. We begonnen bij een klein barretje waar we konden zuipen voor 1,30 euro voor een halve liter en er fake piano gespeeld werd. Maar als snel wendden we ons naar een club waar de Porsches, masserati's en Lamborghini's niet echt bijzonder waren. Gelukkig was er gratis entree dus dat betekent gratis zuipen. En ja hoor, heel de club stond vol met tafels, drank, eten en rijkaards.
Dit resulteerde in heel de avond gratis Jonhy Walker Platinum, wat lekker eten, nieuwe 'vrienden' uit Hong Kong en dansen op de tafels. Dat laatste werd helaas niet echt gewaardeerd door de security dus na 4 pogingen werd ik de club uitgezet. Maar ik liet me natuurlijk niet zomaar kennen en nadat Emiel en een Hongkonger de bewaking probeerden om te lullen was ik snel weer binnen.
Mijn schuil poging op de wc was genoeg om ze af te leiden, maar na 20 min hadden ze me toch weer gevonden helaas en moest ik eruit. Gelukkig ging de rest nu ook.
Emiel, Sebastian, Maximiliaan en ik vonden het nog geen tijd om te gaan en besloten daarom om nog even een flesje wodka in een prive tafel in een andere club keizer te maken, maar dat werd helaas niet zo gewaardeerd door enkele 'securities'. Na een discussie van 15 min en 3 negers van 1,5 meter breed besloten we dan toch maat daar ook te gaan.
Al met al was het een prachtige avond en werden we de volgende dag om 12u wakker om de dag weer te starten.

De dag starten met een bezoek aan de temepl of heaven en vervolgens een bezoekje aan het olympisch park. Aangezien gisteren nogal gezellig was, hadden we deze dag rustig aan gedaan.

Maandag zijn we met zijn alle naar summer palace gegaan. Dit is een groot park dat werd bewoond door de dynastie keizers en waar nu duizenden toeristen rondlopen. Het uitzicht was niet heel super want er hing een enorme smogwolk in Beijing zoals gewoonlijk. Desalniettemin hebben we ons natuurkijk best wel vermaakt.

Na die heugelijke evenement begaven we ons naar 798 art gebied met veel leuke kunst. Het zag er hier uit als een oud fabrieksterrein en dat was zeker genieten. Uiteindelijk heb ik hier nog een mooi paar licht blauwe leren schoentjes op de kop kunnen tikken om de dag mooi af te sluiten.

Aan al het leuke komt een einde en zo dus ook aan deze reis, want om 19:30 vloog ik weer terug naar huis. Deze alleen aangezien we allemaal een ander vlucht hadden geboekt. Althans, eigenlijk niet alleen, maar Tommy was denk ik niet op tijd voor t vliegtuig want ik kan hem nu niet vinden hier in het vliegtuig.

Mijn reisverslag voor Beijing zit er weer op, maar het verslag van de laatste 2 weken moet nog volgen. Dat komt er deze week misschien nog bij.

In ieder geval de groeten vanuit mijn private jet! De tekst klopt niet helemaal misschien, maar dat komt omdat de stewardess me 5 wijn aanbood toen ik vroeg om een wijntje om te kunnen slapen:D.

Ps: foto's volgen nog morgen.

  • 29 Oktober 2013 - 10:17

    Ome Toon:

    hoi jens
    als ik jouw verslag lees, denk ik, hoe houdt hij het vol???????
    je was trouwens weer net te vroeg bij de verboden stad:
    gisteren hebben een paar "oegoeren" (oid) toeristen en agenten omver gekegeld op het plein van de hemelse vrede (is daar toch ook in de buurt?), 5 doden
    nog veel plezier, en pas op met de alcohol, jongen!

  • 29 Oktober 2013 - 13:27

    Annie Van Kemenade:

    Hey Jens
    Nou het is wéér een heel verhaal! En ik moet als moeder je toch even terecht wijzen; potverdorie let een beetje op, want je wordt niet zomaar uit een club gezet! Ben benieuwd of je inmiddels Tommy weer gevonden hebt! Xxx je moedertje

  • 05 November 2013 - 22:57

    Mieke Van Hoof :

    Jeeh Jens wat maak jij allemaal mee.
    Moet me wel even bij je moedertje aan sluiten.
    Geniet ervan maar pas wel op.
    Groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 19643

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: