Treinen, kaarten en Polina - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Treinen, kaarten en Polina - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Treinen, kaarten en Polina

Blijf op de hoogte en volg Jens

20 Januari 2014 | Rusland, Moskou

Wederom een kortere tekst, maar desalniettemin prachtig stuk. Echter, LET OP! De volgende tekst is puur voor mezelf geschreven als dagboek en is ongecensureerd en kan sporen van discriminatie/andere spottelijke tekst bevatten en veule tipo's.

Dag 2 Yekaterinburg 19 jan.

Vanochtend laat opgestaan prima gechilled en boodschapjes gedaan en daarna naar het station. Ik begon de reis alleen in mijn compartiment, maar daar komt misschien nog verandering in na mijn volgende stop.

En ja hoor, bij de eerst volgende stop kwam meneer de agent bij mij erbij zitten. Hij had in het leger gezeten en was nu agent volgens mij, maar half Rusland zit in het leger of bij de politie volgens mij, want het ziet hier overal 'blauw (groen)' op straat. Een aardige gast met wederom weinig engelse kennis, best wel jammer want ik wilde graag een intensief gesprek aan gaan over mogelijke corruptie bij het corps. Alles bleef oppervlakkig en we hebben tot 12 's nachts gekaart.

Toen Alexandre vertrok kwam 1 stop later een andere gast erbij. Vader van 28 die eruit zag alsof hij 20 was, maar hij had leuke trouw foto's met een niet al te aantrekkelijk rus en rijdt in een Mercedes uit 1996. Wat je zowel niet te weten krijgt in de trein.

Even tussendoor: in Nederland roken rokers gemiddeld 10 min denk ik, maar hier in Rusland/Siberië 30 seconde. Het is hier zo koud dat die sigaret meteen weg trekt denk ik.

Met deze gast ook goed gekaart en wat gepraat ( russisch+gebaren+woordenboek). Echter beheerste hij de skills der Russisch kaartspel (Durka) beter dan mijn vorige tegenstander en verloor ik de eerste 3 potten. Maar ik begon met mijn comeback en de eindstand was 10-8 plus, maar 1 liter bier en geen vodka.

Om 16:30 kwam ik dan aan in de capitol of Russia en mijn Russische maat begeleidde me naar de metro (incl. betaling, scheelde me weer gehannes.) Op de eindbestemming had ik eventjes 1,5 uur gewacht op Polina zoals afgesproken en die tijd kon ik mooi gebruiken om wat te schrijven, lezen en ontspannen. Polina is een couchsurfer (couchsurfing.com) die ik via via ken en waar ik de komende dagen zal verblijven. Aardige chick die van reizen houdt en alle vele gasten heeft verwelkomd in haar appartement.

Morgen staat de verkenning van Moskou op de planning.

  • 20 Januari 2014 - 21:27

    Bregje:

    Nou Jens ik heb me door al je verhalen heen geploegd en ik reageer nog eerder dan jullie mam ;-) Je schrijft wel als een echte corpsbal! Maar mooie verhalen en een hele ervaring! Misschien moeten Harm en ik volgend jaar Kerst ook met de trein naar NL toe komen. Kunnen we vast wat tips van jou meenemen. Nog een hele goed reis terug en we zien je snel weer!!

  • 25 Januari 2014 - 19:24

    Ome Toon:

    kedengkedeng....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 19558

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: