Dogsledding, snowmobiling and no frozen lake - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu Dogsledding, snowmobiling and no frozen lake - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

Dogsledding, snowmobiling and no frozen lake

Blijf op de hoogte en volg Jens

12 Januari 2014 | Rusland, Irkoetsk

Voor de fanatieke lezer weer een lapje tekst. Maar LET OP! De volgende tekst is puur voor mezelf geschreven als dagboek en is ongecensureerd en kan sporen van discriminatie/andere spottelijke tekst bevatten en niet te vergeten lods of tipo's;).

Dag 1 in Irkutsk/Listvyanka ( 12 January )

's Ochtends om 7:15 aangekomen in Irkutsk in het donker zonder te weten waar ik heen moest. Ik wist wel dat ik tram 1 of 2 moest hebben en dat ik naar central market (zentraly ....., klonk aardig hetzelfde) moest. Het duurde te lang voordat tram 1 en 2 kwam en er kwam een sketchy man in de buurt dus ik nam tram 4. Gedurende de treinrit had ik het Slavische schrift geleerd en had ik de bus naar Listvyanka dus zo gevonden.

Eenmaal aangekomen in het hostel had ik gelukkig meteen aanspraak met 3 lui uit het hostel na een lange 'stomme' treinreis. Meteen een chick die in Moscow studeerde ontmoet om me te vergezellen als ik daar ben. Btw, toen ik aankwam was het een redelijke domper, want het meer was niet bevroren en daarvoor was ik daar:(. Ach ja, om 1 uur was het dan zover en ging ik naar het hondensleeën, maar niet rechtstreeks want ik had afgesproken om onderweg nog een (andere) dame (Marina) uit Moscow op te pikken die ook gingen hondensleeën.

Het sleeën was echt konings, en het gedrag van de honden onderweg was zeker zo leuk. Stel je maar eens een rennende schijtende hond voor;). Na het sleeën was ook de zus en haar vriend van Marina er en ze vroegen of ik mee wilde lunchen. Een aanbod van een local sla je natuurlijk nooit af, dus zo deed ik dat ook niet.

Mijn lunch was Omul, een Baikaler vis die alleen daar voorkomt. Het eten was een beetje awkward, omdat de meeste russen nauwelijks engels spreken dus ze spraken best veel Russisch, maar de grote lijn kon ik wel volgen.

Na het eten zijn we samen naar een vismarkt geweest en hebben we aan het meer gewandeld. Het was echt heerlijk om weer mensen om me heen te hebben na een lonely treinrit.

Op advies van Marina was mijn voorgerecht Saguday; een rauwe vis met vodka ( welkom in Russia ). Goei'n handel!

Dag 2 Irkutsk/Listvyanka

Vandaag stond de sneeuwscooter op de agenda. Wederom een leuke ervaring, vooral toen ik vroeg om even alleen te crossen en met 60-70 km/u over de hobbelige sneeuw knalde.
Op de terugweg kwam ik een oud koppel tegen uit Australië. De volgende paar uur ben ik met hen meegewandeld, het was een interessant stel. Ze waren al de 70 gepasseerd maar nog heel vitaal, wisten veel van de wereld en hadden zelfs een beetje Russisch geleerd voor deze trip. De Hollandse glorie kwam ook nog aan bod, want hun zoon was schipper op een VOC-schip.

's Avonds nog een leuk potje mens-erger-je-niet gespeeld met een Australische stel dat een wereldreis aan het maken is.

Dag 3 Irkutsk
Het meer was niet bevroren en mijn planning was daardoor iets veranderd dus ik besloot om Irkutsk te verkennen. Dag 3 heb ik alleen een beetje rondgestrompeld om Irkutsk te ontdekken en wat selfish te maken samen met mijn bro's: Lenin en Alexander de Grote lll
Die avond kwam ik Tony de Taiwanees tegen die ook in Listvyanka was. Na een kort gesprekje en contact gegevens transfer was de uitnodiging om Taiwan te verkennen met hem binnen en beloofde ik hem wat info over NL als hij naar Amsterdam komt in mei. Taiwanezen zijn over het algemeen heel gastvrij en proberen je overal mee te helpen.

Dag 4 stond in het teken van mijn treinreis naar Yekaterinenburg.

  • 21 Januari 2014 - 08:00

    Mama:

    Hey Jens
    Mooi! Jammer dat je niet kon gaan ijsvissen, maar je was toch nooit "zunne" visser! Als je met ome Toon meeging liep je ook alleen maar rond te klooien met Tom! Misschien maar goed dat het meer niet dicht gevroren was! ;)). Xxx

  • 25 Januari 2014 - 19:33

    Ome Toon:

    nasdarovje is ook een woord dat je moet kennen, jens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 19567

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: