sochi, leven genietende kids en sightseeing - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu sochi, leven genietende kids en sightseeing - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

sochi, leven genietende kids en sightseeing

Blijf op de hoogte en volg Jens

18 Januari 2014 | Rusland, Jekaterinenburg

Deze keer een stuk kortere tekst over 1 dag, maar LET OP! De volgende tekst is puur voor mezelf geschreven als dagboek en is ongecensureerd en kan sporen van discriminatie/andere spottelijke tekst bevatten.

Dag 1 yekaterinburg 18 jan.

Ik zit op de kamer bij een enorme Russische appaat die niet eens zich voor kan stellen en gamed in een hostel:S. However, vanochtend laat begonnen met de stad verkennen in mijn eentje. De architectuur is al veranderd tov Irkutsk maar nog steeds mooi. Heel Rusland is op Sochi 2014 gericht en zo ook hier. Er zijn weer prachtige ijssculpturen en ijsglijbanen waar de kids gretig gebruik van maken. Leuk om te zien hoe stoer de jongens naar beneden komen en sommige meisjes huilend naar hun ouders komen nadat ze van een 4 meter hoge glijbaan afknalde.

Verder wat gebouwen gespot waaronder de church upon the blood, gebouwd waar de laatste Tsaar Nicholas ll en zijn familie is vermoord.
Voor de kerk nog een foto gemaakt met 2 Russische chicks (prof op Yekaterinburg universiteit) van 65 jaar oud. Ik denk dat ik toch meer een magneet ben voor de oude dan de jonge Russische vrouw.

Na de kerk in het park kwam ik een prachtige uitvinding van misschien wel de russen tegen: een kinderwagen zonder wielen naar ijzers als een slee eronder. Overal ligt hier sneeuw en het algemene vervoer voor kinderen is daarom ook de slee incl. stuur. Een oude dame was zelfs aan het langlaufen op het bevroren meer.

Tijdens het avondeten in een restaurant had ik weer aanspraak met een stel waarvan de man in Amsterdam was geweest, maar wederom door het zeer gebrekkige engels van de gemiddelde Rus was het van korte duur helaasch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 19561

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: