dor zhe voor de reacties en berichten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu dor zhe voor de reacties en berichten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jens Kemenade - WaarBenJij.nu

dor zhe voor de reacties en berichten

Blijf op de hoogte en volg Jens

01 September 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Het is alweer zondag en de eerste week zit erop en ik lig alleen zonder studerende chinees op mijn kamer mijn tweede blog te schrijven. Ja je leest het goed, ik lig nog steeds zonder roommate. Bijna alle andere 500 exchange studenten hebben al een roommate maar ik heb in het vorige tijdelijke hostel en mijn permanente hostel nog geen roommate gehad. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan door te zeggen dat mijn haarziekte besmettelijk is. Maar goed, ik zal bij het begin beginnen.

Het vorige bericht eindigde waar mijn vlucht begon en nu gaan we dus verder vanuit Hong Kong. Eenmaal aangekomen op het vliegveld na een reis van ong 19 uur was alles eigenlijk best prima, binnen 30 min hadden we al 10 andere exchange studenten gevonden om een taxi te delen en na wat knaken pinnen gingen we een taxi zoeken. Eenmaal buiten gekomen kwamen erachter dat Hong Kong een prettig klimaat heeft (lees: sarcastisch), het is hier ongeveer 30-35 graden wat nog best goed te doen is, alleen daarbij is de luchtvochtigheid 200% waar je denkt dat je in een tropisch regenwoud bent. Normaal zouden er grote taxi's op het vliegveld zijn omdat je bagage bij hebt, echter waren die niet aanwezig en pasten er zelfs geen 3 normale koffers in de kofferbak. Nu maar hopen dat alles aankomt.

Het eerste orientation hostel was heel mooi en nieuwe met een prima kantine ( wat we nog niet wisten is dat dit een soort van propaganda hostel was, want de rest is beduidend minder). Nadat we veilig waren aangekomen en de avond aanbrak was het tijd om de stad in te gaan voor wat eten met een groep van 30 personen. De warming up begon voor mijn keel en vanaf dit moment tot ong vandaag heeft mijn mond niet stil gestaan, want je moet iedereen leren kennen en vertellen waar je vandaan komt. However, we zijn uiteindelijk gaan eten bij een Fins restaurant wat ideaal was want mijn maag was niet meer zo sterk na de reis. De eigenaar was erg aardig en gaf onze tafel gratis bier nadat hij zich afvroeg hoe hij zwart geld wit kon maken, waarop mijn antwoord was, geef ons gewoon gratis bier en je geld wordt wit. (http://www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/hoe-wassen-criminelen-hun-geld-wit-peter-s/). Dit en wat andere eigenschappen die ik bezat deden hem aan zijn zoon denken die hij niet veel meer zag. Ik als persoon maak hier graag gebruik van en het werd een prima avondje voor even. Totdat ik erachter kwam dat bier niet ziekte verdovend is en ik die zelfde nacht met koorts op bed lag. "Daar lig ik dan alleen in HK, waar ben ik aan begonnen en lag Marieke maar naast me om me te verzorgen"

Na een nachtje niet slapen en flink wat bezoekjes aan het toilet was het over ( althans bijna). De volgende dag was wat basic voorbereiding voor de uni en woensdag was ook niet zo speciaal behalve dat ik ben gaan hardlopen ( zie foto's campus) met een temperatuur van 35-40 graden. Going crazy! Je hebt hier niks te doen dus je gaat gekke dingen doen, normaal als je stopt met lopen koel je af maar hier wordt je alleen maar heter.

Donderdag hebben we ons permanente hostel ontdekte waar we kregen te horen dat het niet vaak voor kwam dat er slangen in het gebouw zitten, maar ach shit happens zo het kan wel. We zagen er ook een mot, niet speciaal denk je, nou jawel. Onze motten eten gaatjes uit je shirt, maar denk dat deze een heel T-shirt in 1 keer op eet. ( Zie foto) Trouwens als je niet klapt voor een speech, dan vragen ze er zelf wel om of je even willen klappen. ( "You have to clap" alsdus de 'baas' van het college. Zoiets moet je natuurlijk verdienen en niet vragen)

Vrijdag hebben we een groepsdiner gehad met iedereen in een best chic restaurant, dat was erg fraai. We kregen een soort 11 gangen menu met wat aparte dingen. De eigenaar was erg blij met onze groep nadat er met ong 24 personen zo'n 14 flessen wijn, 6 liter bier, 1,5 liter 50% japanse drank en nog wat thee van 20 jaar oud met alcohol door heen werd geragd. Naderhand ging een groot deel de stad in om wat plezier te bleven. Dit werd voor sommige wederom een nacht met gratis bier, want er zijn altijd wel rijkelijk die alles wegegeven hier zoals deze 5 liter wodka fles ( zie foto ). Wederom weer een mooie avond die werd afgesloten met een mc tasty menu voor zo'n 2,80 euro.

Zaterdag ochtend na 2,5 uur slapen moesten we om 9 uur uit het tijdelijke hostel om te verhuizen naar het permanente. Na de verhuizing gingen naar de IKEA waar ze een excellente exchange service bieden namelijk: 100 day try and return policy. Oftewel we kopen het duurste matras wat er is, proberen het uit en na 99 dagen gaat het retour. Ideaal als je op een bed van 5 cm dik slaapt.

Zondag is er wederom gesport in de ochtend en we zijn zelfs naar een historisch museum gegaan ( op eigen initiatief en dus niet verplicht, wat een exchange wel niet te weeg brengt). Na dit culturele gebeuren zijn we naar een soort dagelijkse markt gegaan waar je "genuine" Allstars koopt voor 12 euro en ze je een bril proberen te verkopen voor 20 wat uiteindelijk 2 wordt. fantastisch om te zien.

Ik heb alweer veel teveel geluld en kan bezig blijven, maar we stoppen er weer mee voor vannacht! Nog een fijne dag in het pittoreske Nederland!


  • 01 September 2013 - 20:05

    Lieke Van Otten :

    Zo te lezen heb jij het de eerste week al goed naar je zin gehad!
    Geniet ervan!!

  • 01 September 2013 - 20:51

    Ronald:

    Hey Jens! Mooi dat je al zo aan het inburgeren ent daar;) Grappig ook dat je met dezelfde buddy aan tafel zit als dat wij zaten: Sharon Kwok:) bij dat restaurant zijn wij ook geweest en dat diner hebben we ook gehad denk ik, was het laatste gerecht een of andere snoepkonijn? Veel plezier nog daar!!

  • 01 September 2013 - 21:35

    Bregje:

    Dat klinkt goed! Niet te vaak ziek worden dan zit het wel goed daar! En vsnavond lekker slapen op je dure matras:-)

    Je bent al goed aan het trainen daar, volgend jaar de Tilburg Ten Miles meelopen wordt dus een eitje! Ons pap en ik hebben de 10 km vandaag overleefd en er hing een lekker sfeertje!

    Geniet ervan daar! Heb je al gekke dingen gegeten? Keep on writing!

    xxx Bregje (Harm moet je verhaaltje nog lezen)

  • 01 September 2013 - 22:51

    Annie Van Kemenade:

    Hey Jens! Leuk je enthousiaste verhalen te lezen! Ziet er allemaal super leuk uit! Heel veel groetjes vanuit het pittoreske Best! Pap en mam

  • 02 September 2013 - 09:43

    Marti En Thea:

    Hoi Jens, leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven.
    Ik zal mijn baas niet naar HongKong laten bellen ivm je matras.
    Ik zal een je denken, steeds als ik een matras voorbij zie komen.
    Geniet ervan.
    Groetjes Thea.

  • 16 September 2013 - 16:29

    Ome Toon:

    hoi jenske
    reisverslagen zijn leuk om te lezen
    het gaat wel heel vaak over eten (belangrijk!) en drinken....
    ome toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Na twee jaar in Tilburg te hebben gestudeerd, ga ik het voor 5 maanden in Hong Kong proberen. Althans, studeren wordt het misschien iets minder, maar des te meer wordt er ontdekt in Oost-Azië. Dit is natuurlijk ook veel interessanter voor jullie dus die verhalen zullen dan ook gedeeld worden via mijn blog. Ik wens jullie veel leesplezier en proberen de verhalen zo lang mogelijk te maken, zodat je er even zoet mee bent.

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 19629

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 26 Januari 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: